Дистанційне навчання

Завдання для самостійного опрацювання


27.03.2020

8- А
Українська мова

Тема: Відокремлені означення

Означення відокремлюють, якщо вони:
ü  стосуються члена речення, вираженого особовим займенником: Як вона там, бідолашна? (М. Стельмах):
ü  стоять після означуваного слова-іменника, особливо якщо перед ним уже € означення: В небі, чистім і прозорім, сонце сяє (М. Рильський ). Пік мороз в ту сніжну зиму, довгу і сувору (Д.Луценко);
ü  виражені дієприкметниковим зворотом, що стоїть після означуваного слова: Ще спить земля, укутана снігами (Д.Луценко):
ü  виражені дієприкметниковим зворотом або одиничним дієприкметником, що стоїть перед означуваним словом, але має обставинно-причинове значення: Скуті кригою страшною, сплять озера і гаї (Олександр Олесь). Здивований, хлопець постояв ще трохи, а потім рушив (Є. Гуцало). 


Поширені означення, виражені дієприкметниковими зворотами, що стоять перед означуваним іменником і не мають додаткових обставинних відтінків значення, не відокремлюють: Стоять налиті сонцем дні (М. Луків).
Якщо поширене чи непоширене означення відірване від означуваного слова іншими членами речення, його відокремлюємо незалежно від місця розташування в реченні:      І ми пішли, палкі, веселозорі (А. Малишко).

1.     Творче моделювання
Із поданих пар простих речень за зразком змоделювати речення, ускладнені відокремленими означеннями. Указати на умови відокремлення.
Зразок. Заходимо до напівосвітленого храму. Храм сповнений музикою органа (О. Балабко). Заходимо до напівосвітленого храму, сповненого музикою органа.
1. Чорний верх робив поставу княгині Ольги врочистою і стрункою. Цей верх був розшитий білими перлами (Р. Іванченко). 2. Нині ця пам’ятка нашої культури ХІ століття зберігається в приміщенні національної бібліотеки Франції. Ця пам’ятка названа Реймським євангелієм (О. Балабко). 3. Чарувала думку поета краса придунайських просторів із скіфськими могилами, гаями. Ці могили, гаї були вкриті пізньою осінньою позолотою (І. Пільгук). 4. Це старовинне козацьке полкове місто Переяслав тепер було зруйноване, занедбане. Місто Переяслав було колись красиве й горде (Д. Чуб). 5. Олександр Вертинський став виразником музичного обличчя Парижа 20х - початку 30х років, співаком. Співак був популярним у всій Європі (О. Балабко).

Параграф 32, 33, вправа 325

Тема: Відокремлені додатки
Пояснювальний диктант
► Переписати, розставляючи пропущені розділові знаки. Пояснити умови відокремлення додатків.
1. Згадаймо великих людей знемагаючих у рабстві своїх язиків хоча б знаменитого полководця Олександра Македонського. 2. Пробувати все сказати однаково що силкуватись перелічити зірки в небі над нашими селами хоча б тільки над Веселим Полем Веселим Ланом Веселою Дібровою Веселою Долиною Веселим Хутором Веселими Горами Веселим Кутом Веселим Гаєм Веселим Яром (За Є. Гуцалом). 3. Той вершник зветься Іскрою Іваном. йому сьогодні тяжче ніж кому (Л. Костенко).
Виконати тести та надіслади відповіді на електронну адресу: oganesian91@ukr.net

Речення з відокремленими членами та їх пунктуаційне оформлювання

1. Прикладку вжито в реченні
А Кріпак, незграба, злидень, гайдамака... Чи це не ти?
Б ... А як спадуть, як рабства лід Протне нова зоря,
Малюк і муж, і ветхий дід Прославлять Кобзаря!
В Ось тобі яблуко червонобоке, Старший мій сину Микитко.
Г Катря Катрю видає, приданого не дає.


2. Яким відокремленим членом речення є виділене слово в реченні
Дарунок його, замість захоплення й подяки, викликав лише глумливу гримасу вуст.
А відокремленим додатком
Б відокремленим означенням
В відокремленою прикладкою
Г відокремленою обставиною

3. В якому реченні прикладка не відокремлюється (розділові знаки вилучено)
А Шофер літній чолов’яга мав атлетичну будову тіла.
Б Не одна доріжка в чистім полі нашому Миколі хлопцю молодому.
В Особливо вирізнявся між хлопцями Павлуша Якович чистенько зодягнене
випещене ледаче й капосне хлоп’я.
Г І щастя квіти запізнілі сумують айстри у саду.
Д Мелашка була потрібна в господі як робітниця.

4. В якому реченні прикладка відокремлюється комою (розділові знаки вилучено)
А Усі знали Оришку як відьму.
Б Перстень цей дарується як милість превелика.
В Борис Савович як недавній моряк цілком серйозно підтримав Марисю.
Г Сприймаю день народження як докір.
Д Олександр Мурашко широко відомий як портретист.

5. В якому реченні означення не відокремлюється (розділові знаки вилучено)
А Виводить лісова стежинка до верб заснулих край села.
Б Єднає нас над кручами Дніпра земля на хліб і сіль багата.
В У тиші настояній духом гречаним напахченій визрілим паром городнім сиджу
перед дідом.
Г По дворах навантажені всяким збіжжям стоять вози готові в дорогу.
Д Стоять налиті сонцем дні.

6. В якому реченні означення відокремлюється комою (розділові знаки вилучено)
А Гудуть з вітрами до світання дощем оплакані сади.
Б І тиха осінь мрійна яснолиста несла в серця надію і тривогу.
В У снігу по коліно стоїть з хати винесена ялинка.
Г Побите дощем поле ще й град поб’є.
Д Здобутий працею сухар м’якший від дарованого бублика.

7. В якому реченні є відокремлений додаток (розділові знаки вилучено)
А Микола замість панського лану вийшов на своє поле.
Б Старша донька Катерина Данилівна Виговська мала батькові палкі очі чорні
кучері...
В Олена Богданівна як любляча вірна дружина не кидала свого чоловіка.
Г Він син корсунського посадника знатний вельможа і посол приїхав у Київ до
князя Святослава.
Д Може таким і був колись Київ столиця варварського народу що досі загрожує
Цар-городу з північного побережжя Чорного моря.

8. В якому реченні є відокремлена обставина (розділові знаки вилучено)
А На підставі нескладного життєвого досвіду він розумів що суперечка з жінкою ні
до чого крім зайвого галасу й неприємностей не призводить.
Б Вас одразу можна впізнати і не бувши ворожкою.
В Я впевнена що наш народ незважаючи на неймовірні випробування змінить
життя на краще.
Г Лиш добро роби не думаючи.
Д Рушниця в його руках стріляла не хиблячи.

9. Прикладку вжито в реченні
А Матір Січ споконвіку радо зустрічає різних людей.
Б Хмарніючи, мов дитя, зносився думкою до Бога.
В Мовте, кошовий отамане, про що річ.
Г У грудні Петро Сагайдачний сповіщав про похід на бусурманські вежі.
Д Не знаю трагічнішої книжки від історії нашого народу.

10. В якому реченні є дієприкметниковий зворот
А Там, на рівному березі невеликої повноводної річки Почайни, виднілося чимале
селище.
Б В імлистій долині, осяяній срібним промінням місячним, стояли широкі лани
золотого жита та пшениці.
В Непроглядний гай стоїть тихий та спокійний, темний та свіжий.
Г Зашуміла вода на низині, шукаючи виходу.
Д Вогка земля мліла в гарячому золоті сонячного проміння, вільна від тіней і
холодків.


11. В усіх реченнях є порівняльний зворот, окрім
А Вузенька вулиця заквітчалася зеленню мов пастушка й тиснеться поміж хати,
аж сухі плоти розвалює на перегинах...
Б Тут загомонить дітьми як базаром там подражнить собак під тином, а там знов
на людське подвір’я загляне тишком крізь дірку.
В Мартинові гадки спорхують як ті курчата з-під коней бо десь там, перед вікнами,
загримів знайомий голос Микити.
Г Дай бог оце дитину, на щастя, до хати, ну і свіжий клопіт, як самі знаєте.
Д Водомороз сидів нерухомо і здавався вирізьбленим з дорогого каменю, немов
штучна іграшка.

12. Не відокремлюється означення в реченні (розділові знаки вилучено)
А Ганна з її охотою до роботи безпосередністю щирістю та привітністю теж якось
одразу сподобалася своїм новим знайомим.
Б На голій одполірованій морозом до блиску шматині землі розпросторився
калачик.
В Покинута людьми на довгі дні дорога помирає в бур’яні.
Г Досвітні огні переможні урочі прорізали темряву ночі.
Д Наляканий громовицею тихенько заіржав кінь.
Форма контролю - перевірка тестів

6- А клас
Українська мова
Тема:Узгодження числівників з іменниками
Тренувальні вправи  за  посиланням: https://webpen.com.ua/pages/Morphology_and_spelling/numerals%20_and_nouns.html
Узгодження числівників з іменниками
Числівник
Форма іменника
Приклади
Один, одна, одне, одні
Узгодження в роді, числі, відмінку
Один клас, одна ручка, одне місто, одні ножиці
Складні \ складені + один
Н.В. одн.
Двадцять один стілець, сто сорок один грам
Два, три, чотири; обидва \ обидві; складені + два \ три \ чотири
Н.В. множ.
Два столи, три стільці, чотири зошити; обидва телефони, обидві книги; двадцять чотири лимони
Два, три, чотири + узгоджене означення
Р.в. \ Н.в. множ.
Дві нових \ нові книги, чотири зелених \ зелені олівці
Два, три, чотири  + ім. на
–ин; друг \ ім’я \ плем’я
Р.в. одн.
Два татарина (громадянина, селянина…), три друга, чотири імені, два племені
Дробові; півтора (з ім. ч.р. і с.р.), півтори (з ім. ж.р.)
Р.в. одн.
Дві цілі і шість сотих метра, півтора кілограма, півтори тонни
Дробові з цілим числом + половина \ третина \ чверть
Н.в. \ Р.в. множ.
Сім з половиною літри \ літрів, шість із третиною метри \ метрів, три з чвертю тонни
Половина, третина, чверть
Р.в. одн. \ множ.
Половина дня \ днів, третина години \ годин, чверть хвилини \ хвилин
Багато, мало, небагато, немало, чимало
Р.в. множ. – обчислювальні ім.
Багато уроків, мало хвилин
Багато, мало, небагато, немало, чимало
Р.в. одн. – збірні ім. на позначення маси і речовини
Багато цукру, мало гречки
П’ять і більше
Р.в. множ.
Пять столів, сорок зошитів, сто дверей …
Приблизна кількість (після іменника)
Р.в. множ.
Метрів чотири, годин дві, днів десять
Дюжина, пара, сотня
Р.в. множ.
Дюжина студентів, сотня троянд
Збірні; незмінювані на –ко
Р.в. множ.
Четверо друзів, двійко (трійко, четвірко…) малят
Неозначені кількості типу кілька \ декілька, кількадесят(-сот…), півтораста
Р.в. множ.
Декілька листочків, півтораста робітників
Тисяча, мільйон, мільярд
Р.в. множ.
Тисяча метрів, мільйон жителів, мільярд зірок
У сполученнях, що позначають дати типу Восьме березня, Перше вересня, відмінюється тільки перша частина: до Восьмого березня, присвячено Першому вересня.

Тренувальна вправа.
Завдання: записати прислів’я і приказки, розкриваючи дужки.
Сім (п’ятниця) на тиждень.
Знати як свої п’ять (пальці).
Наговорити сім (мішок) гречаної вовни.
Мудрій голові досить два (слово).
Краще з розумним два (раз) загубити, ніж із дурним один раз знайти.
Два (півень) і дві (господиня) не згодяться ні завтра, ні нині. (Нар. творч.)
 Параграф 34, вправа 308

5- А, Б класи
Українська література
Тема:Максим Рильський. «Осінь-маляр із палітрою пишною...». Єдність людини і природи, зв'язок між станом людської душі та довкіллям
Робота над художніми образами.
Епітет – це художнє означення (який?).  Уживається в поєднанні з іменником. (золота людина)
Метафора – слово чи словосполучення, що розкриває ознаки одного предмета через якості, ознаки  іншого. (Села сплять)
Виписати з поезії художні засоби.
Епітети: 
Метафори: 
Визначення теми та ідеї вірша
- То про що цей вірш?
Тема: 
- Що автор хотів розказати цим віршем?
Ідея: 
Жанр: 
Якщо у вірші йдеться про природу, то до якого виду лірики його віднесемо 
Стр.213, вивчити напам’ять одну поезію М. Рильського (на вибір)
Форма контролю - здача вірша

26.03.2020
5- А, Б класи
Українська мова


Речення з однорідними членами (без сполучників і зі сполучниками а, але, і ). Кома між однорідними членами



Зробіть синтаксичний розбір  речень:
  1. На осінніх канікулах я гарно відпочив у бабусі.
  2. Тихо і спокійно осіннього дня в лісі.
Ви, мабуть, помітили, що в другому реченні є дві обставини ТИХО і СПОКІЙНО , які виражені однією частиною мови та відповідають на одне питання, відносяться до одного слова. Отже, друге речення ускладнене однорідними членами речення ( обставинами).

      Однорідними називаються члени речення, які відповідають на одне і те ж питання і відносяться до одного й того самого члена речення. Однорідні члени не залежать один від одного і з’єднуються між собою за допомогою:
а) інтонації переліку або протиставлення і сполучників;
б) тільки інтонації.
Наприклад:     

                                                           
      Однорідними можуть бути головні і другорядні члени речення. Однорідні підмети залежать від присудка, однорідні присудки — від підмета. Другорядні однорідні члени речення залежать від головних членів або інших другорядних.



РОЗДІЛОВІ ЗНАКИ  ПРИ ОДНОРІДНИХ
ЧЛЕНАХ РЕЧЕННЯ

Гриби
  О, О, О: В лісі ми назбирали жовте, червоне, золотисте листя.
  О і О: Андрій знайшов опеньки і печериці.
  О і О, О і О: Дівчата взяли із собою кошики і відерця,канапочки і періжки.
  О, а О: Маринка знайшла маслята, а не бліду поганку.
  1.   О, але О: Ми дуже втомилися, але не хотіли їхати назад.




Тренувальні вправи за посиланням: https://disted.edu.vn.ua/courses/learn/678

Опрацювати параграф 54, вправа 429
Самостійна робота
       Випишіть речення з однорідними членами. Розставте розділові знаки. Підкресліть однорідні члени речення.

     Символіка представляє країну  підтверджує її існування. З гім­ну починають урочисті збори свята надзвичайні масові події гім­ном їх і закінчують. У гімні прославляється наша держава  її сила та могутність. Державний прапор як символ країни є втіленням національної єдності честі та гідност традицій державотворення історії та сьогодення.


6-Б клас
Українська мова
Тема:Числівник


Параграф 33 опрацювати
Вправа 1.У кожному ряді слів сховалися «зайві». Списати, підкреслюючи їх, обґрунтувати свою думку. До якої частини мови належать «зайві» слова?
1) Чотири, один, п’ятірка, шостий.
2) Ходять, п’ять, сидять, стоять.
3) Восьмий, далекий, восьмиповерховий, давній.
4) Два, двійня, двійка, дворіччя.
5) Бігти, червоніти, їсти, п’ятий.

6) Дев’яносто, сто, двадцять, другий.
Вправа 288,290


25.03.2020
5-Б клас
Українська література
Максим Рильський. Основні відомості про поета. «Дощ». Уміння бачити красу рідної природи і створювати красу засобами поетичної мови



стр.212-213 опрацювати
Виразне читання поезії "Дощ".
Письмово виконати завдання, опрацювавши поезію
Тема: 
Ідея: 
Основна думка:
                 





        Жанр: 

Форма контролю - літературний диктант

5- Б клас
Українська мова


Речення з однорідними членами (без сполучників і зі сполучниками а, але, і ). Кома між однорідними членами

Хід уроку
Зробіть синтаксичний розбір поданих речень:
  1. На осінніх канікулах я гарно відпочив у бабусі.
  2. Тихо і спокійно осіннього дня в лісі.
Ви, мабуть, помітили, що в другому реченні є дві обставини ТИХО і СПОКІЙНО , які виражені однією частиною мови та відповідають на одне питання, відносяться до одного слова. Отже, друге речення ускладнене однорідними членами речення ( обставинами).

      Однорідними називаються члени речення, які відповідають на одне і те ж питання і відносяться до одного й того самого члена речення. Однорідні члени не залежать один від одного і з’єднуються між собою за допомогою:
а) інтонації переліку або протиставлення і сполучників;
б) тільки інтонації.
Наприклад:     

                                                           
      Однорідними можуть бути головні і другорядні члени речення. Однорідні підмети залежать від присудка, однорідні присудки — від підмета. Другорядні однорідні члени речення залежать від головних членів або інших другорядних.



РОЗДІЛОВІ ЗНАКИ  ПРИ ОДНОРІДНИХ
ЧЛЕНАХ РЕЧЕННЯ

Гриби
  О, О, О: В лісі ми назбирали жовте, червоне, золотисте листя.
  О і О: Андрій знайшов опеньки і печериці.
  О і О, О і О: Дівчата взяли із собою кошики і відерця,канапочки і періжки.
  О, а О: Маринка знайшла маслята, а не бліду поганку.
  1.   О, але О: Ми дуже втомилися, але не хотіли їхати назад.




Тренувальні вправи за посиланням: https://disted.edu.vn.ua/courses/learn/678

Опрацювати параграф 54
Вправа1.
Поширити речення однорідними членами.
1.Я люблю слухати мамині розповіді, ...
2.У колискові співається про котика, ...
3.Дідусь розповідає історії, ...
4.А тато знає багато загадок, ...

5.Бабуся навчає мене колядок і ... 

6-Б клас
Українська мова


Тема: Узагальнення та систематизація вивченого з теми «Прикметник»






Тест для тематичного контролю. 6 клас.

Прикметник як частина мови
1. Прикметник означає
а) предмет;
б) ознаку предмета та його приналежність;
в) кількість предметів або їх порядок при лічбі.
Навести приклад прикметників (3-4), поставити до них питання.
2. Ступені порівняння можна утворити від
а) якісних прикметників;
б) відносних прикметників;
в) присвійних прикметників.
Від прикметників розумний, гарний, низький утворити всі форми вищого і найвищого ступенів порівняння.
3. Ознаку предмета за його відношенням до часу, місця, матеріалу тощо позначають
а) якісні прикметники;
б) відносні прикметники;
в) присвійні прикметники.
Від іменника батько утворити два прикметники: присвійний і відносний; увести прикметники до словосполучень або речень.
4. На питання чий? чия? чиє? відповідають
а) якісні прикметники;
б) відносні прикметники;
в) присвійні прикметники.
Визначити, до якої групи за значенням належить прикметник у виразі лебедина пісня.
5. Прикметники найвищого ступеня порівняння:
а) новіший, синіший, солодший;
б) більш глибокий, менш вдалий, більш зручний;
в) найприємніший, найбільш тривкий.
Утворити просту форму найвищого ступеня порівняння від прикметника високий. Скласти (пригадати) й записати речення з прикметником у формі вищого ступеня порівняння.

6. Короткі форми прикметників – це
а) зеленая, глибокеє, відважнії;
б) молодий, відважний, золотий;
в) повен, рад, золот, зелен.
Пригадати й записати речення з народної пісні (або прислів’я), у якому була б коротка форма прикметника (напр.: Пливе човен, води повен... Так голоден, що робити не годен (Нар. творч.).
Результати  тесту надіслати на електронну адресу oganesian91@ukr.net
Параграф 31 опрацювати
Вправа 281

6-А клас
Українська мова

Числівники кількісні й порядкові


Завдання: визначити розряд кожного числівника.


Параграф 33
Вправа 1
Подані сполучення записати словами. Вказати числівники кількісні та порядкові. Пояснити, як відрізнити числівники від інших частин мови.
100 років, 5-й день,   45 хвилин, 100-й метр.
Вправа  2
Від поданих чисел утворити кількісні та порядкові числівники. Записати їх. Ввести до самостійно складених речень.
Зразок: 34 – тридцять чотири, тридцять четвертий.
10, 21, 35, 109.

6-А клас 
Українська література



Біографія Лесі Вороніної ,"Таємне товариство боягузів ,або засіб від переляку № 9" прочитати ,опрацювати матеріал підручника стор. 186-200,стор. 200 (питання 1-12), аудиокнига у розділі "Відеоуроки"

24.03.2020

6-Б клас
Українська мова

Тема: Правопис прикметників

Параграф 31
  • Орфографічний практикум
  • Запишіть правильно слова.
      Світло/червоний, дво/мовний, північно/західний, навчально/виховний, червоно/гарячий, кисло/солодкий, біло/корий, військово/спортивний, десяти/поверховий, дерево/обробний,        
5-разовий.
  • Творче конструювання
 Утворити від кожної пари слів складні прикметники. Пояснити їх написання.                                                                

        Чорний і білий, легкі крила, Західна Європа, чотири години, карі очі, чорна земля, сім струн, північ і захід, сільське господарство.
Форма контролю - тестове завдання за відеоуроком


6-А клас
Українська мова

Тема:Числівник




Параграф 33 опрацювати
Вправа 1.У кожному ряді слів сховалися «зайві». Списати, підкреслюючи їх, обґрунтувати свою думку. До якої частини мови належать «зайві» слова?
1) Чотири, один, п’ятірка, шостий.
2) Ходять, п’ять, сидять, стоять.
3) Восьмий, далекий, восьмиповерховий, давній.
4) Два, двійня, двійка, дворіччя.
5) Бігти, червоніти, їсти, п’ятий.

6) Дев’яносто, сто, двадцять, другий.
Вправа 288,290

5-А, Б класи
Українська мова


Тема: Другорядні члени речення



   Робота з таблицею



Додаток
Означення
Обставина
Що означає
предмет
ознака предмета
ознака дії (місце, час, причина, мета, спосіб)
На яке питання відповідає
всіх непрямих відмінків іменника
який? чий? котрий?
як? де? куди? звідки? коли? чому? навіщо?
з якою метою? і под.
Чим виражається
Найчастіше іменником або займенником
Прикметником, займенником, рідше – іменником
Прислівником або іменником з прийменником
Як підкреслюється
̴̴̴̴̴̴̴̴̴̴̴̴


Вправа 1.Записати речення, підкреслити головні та другорядні члени речення. Визначити спосіб їх вираження. 
1.День кладе на хмари позолоту. 2. Поприбігають вітренята з поля. 3. Мамина пісня у серці бринить. 4. Хтось гукнув мене упівголоса. 5. Війнуло сонцем і медом з доріг. Потім вийшла дівчина на поріг.
Вправа 2. Поширити речення другорядними  членами.
Примчала зима. Розсипала срібло по землі. Намела снігові кучугури. Посміхається мороз.  Пливуть замріяні хмаринки. Повітря наповнюється дрімотою. Сон огортає землю. Не чути співу пташок. Холодно їм.  Діти розвішують годівнички. Лише вдалині постукує дятел та кричить ворона. Життя продовжується…
Форма контролю - самостійна робота, синтаксичний розбір речення
5-А клас
Українська література
Максим Рильський. Основні відомості про поета. «Дощ». Уміння бачити красу рідної природи і створювати красу засобами поетичної мови



стр.212-213 опрацювати
Виразне читання поезії "Дощ".
Письмово виконати завдання, опрацювавши поезію
Тема: 
Ідея: 
Основна думка:
                 





        Жанр: 

Форма контролю - літературний диктант


23.03.2020
6-Б клас
Українська мова

Тема: Правопис прикметників




Опрацювати параграф 31, вправа 276
Форма контролю - різнорівненві завдання

5-А,Б класи
Українська мова

Повторити параграф 53, відеоурок 18 Обставини 
Вправа 1. Робота з текстом (Списати текст, знайти обставини й визначити, що вони виражають і на які питання відповідають) 
Слово
        На світі існує невидима сила. Вона є водночас зброєю та лікарем. Вона здатна змінювати світ та зцілювати душі. Ця сила є словом.
        Слово є силою, якщо воне не пусте. Гостре слово українських письменників, наприклад, вголос говорило про гноблення простого народу. І сьогодні сміливе слово здатне захистити людину, встановити справедливість. Так будемо користуватися словом обережно та влучно, бо воно є великою силою та цінністю! І тільки від людини залежить, як використати цю силу: на зло чи на добро.


Вправа 2. Творча робота (Поширити речення обставинами)
Березень підкрався (як?) …. 
Якось (коли?) …. дмухнув теплий вологий вітер.
Цілу ніч він шумів голим гіллям (де?) … .
(Коли?) …  почався рясний дощ.
 (Коли?) …  ночі довшають .
 Дітям стало (як?) … .
Форма контролю - самостійна робота

6-А клас 
Українська література
Образи головних героїв твору - Сергія та Митька, їх допитливість, винахідливість, кмітливість.


стр.172-185 читати, вміти переказувати, стр.185 завдання 11 письмово в зошиті
Форма контролю - літературний диктант

20.03.2020

8-А клас
Українська мова

Тема:Поняття про відокремлення. Відокремлені другорядні члени речення, в тому числі й уточнювальні. Розділові знаки при відокремлених членах речення
Уточнюювальні члени речення служать для уточнення, конкретизації, пояснення тих членів речення, після яких стоять.Уточнюватись може будь-який член речення. Найчастіше уточнювальними бувають обставини місця і часу: Звідси,(звідки саме?) з високої Софїіної альтанки, видно майже весь асканівський степ. (О. Гончар).Рідше в ролі уточнювальних членів речення уживаються обставини способу дії, означення, додатки, підмети, присудки: Рівно,(як саме?) на повні груди, дихає степ. Обидва,( хто саме?) Сергій і Віктор, охоче погодилися з батьком.
В усному мовленні уточнювальні члени речення вимовляються з дещо зниженою інтонацією, із невеликими паузами на їхній межі; на письмі виділяються комами або тире.
· Робота з підручником.  Опрацювання теоретичного матеріалу(с.144 параграф 31).

Розглянути таблицю. Скласти усне повідомлення про умови відокремлення уточнювальних членів речення.
Уточнювальні відокремлені члени
Обставини місця і часу
Додатки
Рідше: означення, обставини способу дії, підмети, присудки
виражені: іменниками; іменниками з числівниками
виражені: іменниками з прийменниками крім, понад, замість, за винятком, поряд з та ін.
виражені: іменниками зі словами особливо, навіть,переважно, зокрема,наприклад.


Творчий диктант 
     Відновити й записати текст, уставляючи з довідки потрібні за змістом відокремлені члени, підкресливши їх.
З моря вставала рожева зоря, … . Згодом золоте сонце, … , послало свій промінь під небо на білі хмарки й затопило їх рожевим кольором із золотими розводами. Весело глянули ті хмарки в блакитне море, … , і не можна було пізнати тепер, де море, а де небо. Нарешті з морської пелени виникло й саме сонечко. З півночі дихнув вітерець і, … , погнав їх туди, … (За А. Кащенком).
 Довідка: як у люстро; не виникнувши ще з моря; на схід сонця; розмальовуючи його безкраю просторінь привабливими кольорами; понадимавши на чайках вітрила

 Тема: Відокремлення прикладок  




Параграф 33 опрацювати
Вправа 332

6-А клас
Українська мова

Тема: Узагальнення та систематизація вивченого з теми «Прикметник» 
Відеоуроки тут: https://webpen.com.ua/pages/Morphology_and_spelling/adjective_grammatically_characteristic.html
https://webpen.com.ua/pages/Morphology_and_spelling/adjectives_degrees_of_comparison.html
Завдання: зробити морфологічний розбір прикметників щиріший, найсвітліший, вовчі, скляна.

Форма контролю- контрольна робота (після виходу на навчання).


5- А, Б класи 
Українська література

Образи хлопчиків, їхня невідступність у захисті гуманних переконань в оповіданні «Лось».






Завдання виконати у зошиті
1.Порівняльна характеристика братів-підберезників і дядька Шпичака.

Брати підберезники
Дядько Шпичак
Спільне

Відмінне




2.Заповнення таблиці «Добро і зло у творі».

Добро
Зло












3.Заповнення «паспорта твору».

Тема
Ідея
Жанр





19.03.2020

6-А клас
Українська мова

Тема: Н
аписання прізвищ прикметникової форми
и
і
и
1) після приголосних (крім шиплячих і ц) Пушкін, Мічурін
1) після шиплячих і ц Чичиков, Шилов
2) на початку слова Ісаєва
2) при- Пришвін

/\ /\ /\ /\ 3) -ик-, -иц-, -ич-, -иЩ-
Рудич, Новиков

4) якщо в українській мові є споріднені основи з и Тихомиров (тихий, мир) Сидоров (Сидір)
е
є
е
1) коли в російській мові по­значається [йе] (на по­чатку складу, після апо­строфа і м’якого знака) Єршов, Аляб’єв
1) після приголосних Лермонтов, Державін
2) -єв-, -єєв-
Голубєв, Рилєєв
2) після шиплячих, ц ір: -ев-, -еєв- Тютчев, Лазарев, Плещеєв
3) якщо в українських основах виступає і Рєпін (ріпа) Звєрєв (звір)
ё
йо
ьо
о
на початку складу йолкін
в інших випадках Корольов
після ч, щ Горбачов


Творче конструюванняВід поданих слів утворити прізвища прикметникового типу. За допомогою суфіксів -ов(-ев, -єв), -ськ-(-цьк-).1) Агафон, Андрій, Роман, Володимир, Гурій, Дмитро, Ярмолай, Ігнатій, Карпо, Клим, Корній, Лавро, Леон, Назар.2) Острів, доля, чайка, Китайгород, Завада, Новгород, коваль, Мирго-род, груша, шанс, глина, качур.

5- А, Б класи 
Українська мова

Опрацювання схеми «Обставина — другорядний член речення».
Розгляньте схему. Запам’ятайте, що означає обставина, на які запитання відповідає,чим виражається. Сформулюйте повне визначення обставини як другорядного члена речення.
Виражає характеристику чи ознаку дії

Відповідає на запитання як? куди? для чого? чому? за якої умови? незважаючи на що?

Виражається іменником, прислівником, інфінітивом, дієприслівником або фразеологізмом


Обставина — другорядний член речення







Способу дії

Міри й ступеня

Місця

Часу

Умови

Мети

Причини

Допусту
ВИДИ ОБСТАВИН ЗА ЗНАЧЕННЯМ
Способу дії
Місця
Часу
Причини
Мети
Умови
Допустові
Як? В якій мірі? Яким чином?
Де? Куди? Звідки?
Коли? Відколи? Як довго?
Чому? Від чого? Через що?
З якою метою? Навіщо? Для чого?
За якої умови? У якому випадку?
Незважаючи на що?
Він нехотя звівся і сів на лаві під мисником.

У Кремлі, мабуть, весело було жити.
Другого дня рано небо було синє.

З голоду та холоду і півень не співає.

Вола кличуть не мед пить, а воду возить.

Не зоравши, не посієш.

Незважаючи на погодні умови, урожай було зібрано вчасно.




Робота з підручником.
1)   Опрацювання теоретичного матеріалу: параграф 53

Ø  Практикум
Перепишіть речення, вставляючи замість крапок обставини, подані в довідці. Визначте вид обставини (за значенням) та спосіб її вираження. Опираючись на підручник та таблицю на дошці

Хто питає, той ...... до розуму. Вчитись ніколи ........... . Мудрий той, до кого думка ..........  приходить. Краще ...........ніж завтра вранці. Спить заячим сном: ................  заплющеним. Колеса .............. не зупинити. Листя падає до ................. дерева. Як ............... щастить, то й .............. .Краще горобець ......... , як журавель ....... .

Довідка: на півдорозі, не пізно, вчасно, сьогодні, з одним оком, голіруч, підніжжя, зранку, надвечір, у жмені, у небі.

Вправа 418

Урок №18 у розділі відеоуроки


18.03.2020

6-А, Б класи 
Українська мова

Написати твір-оповідання на основі побаченого (1 стор.) Наприклад, "Випадок у моєму житті, який я ніколи не забуду".
Пам’ятка «Особливості оповідання»
1. Невеликий за обсягом прозовий твір.
2. Розповідь ведеться від третьої або першої особи.   
3. Обмежена кількість персонажів (1–2).
4. Чіткий сюжет.
5. Відсутність, як правило, позасюжетних елементів (пролог, епілог, авторські відступи).
6. Обмеженість одним (чи двома) епізодами з життя персонажа (персонажів).
Форма контролю - перевірка твору.


5- А, Б класи 
Українська мова

Другорядні члени речення: додаток, означення
Параграф 51, 52 повторити
Вправа 410
Урок №17, 18 у розділі відеоуроки
Форма контролю - самостійна робота

17.03.2020

6-А клас 
Українська література

Ярослав Стельмах.„Митькозавр зЮрківки, або Химера лісового озера". Таємничі, веселіподії в повісті. Робота над змістомповісті
стр.157-171 читати, вміти переказувати
стр. 172 пит.2 письмово в зошиті
Форма контролю - самостійна робота, літературний диктант


5- Б клас 
Українська література
Євген Гуцало. «Лось». Основні відомості про письменника. Вічне протистояння добра і зла — наскрізна тема світового мистецтва
стр.203-210 читати, вміти переказувати
Форма контролю - самостійна робота, літературний диктант

5- А, Б класи 
Українська мова
Означення. Способи їх вираження
Параграф 52 вивчити правила
Вправа 408, 415
Урок №18 у розділі відеоуроки
Форма контролю - самостійна робота

6- А,Б клас 
Українська мова
Розбір прикметника як частини мовиВправа 286
Форма контролю - самостійна робота

16.03.2020

6-А клас 
Українська література
Написати відгук за повістю В. Нестайка "Тореадори з Васюківки"

Форма контролю - самостійна робота

5- А, Б класи 
Українська мова
Другорядні члени реченняПараграф 51 вивчити правила
Вправа 403, 406
Урок №17 у розділі відеоуроки
Форма контролю - самостійна робота

6- Б клас 
Українська мова
"Прикметник.-н,-нн у прикметниках ".Вивчити правила,виписати з підручника укр.літ. 5 речень з прикметниками -нн,розібрати синтаксично.
https://www.youtube.com/watch?v=s1qPgPVUHC8 6-А
Написання прізвищ прикметникової форми
Параграф 32 вивчити правила
Вправа 283, 285
Форма контролю - самостійна робота

5- А клас 
Українська література

Євген Гуцало. «Лось». Основні відомості про письменника. Вічне протистояння добра і зла — наскрізна тема світового мистецтва
стр.203-210 читати, вміти переказувати
https://www.youtube.com/watch?v=yduFO5zcSPM
Форма контролю - самостійна робота, літературний диктант


13.03.2020
8-А клас 
Українська мова
Параграф 28, 29 вивчити правила
Вправа 290, 298
Форма контролю - самостійна робота

6- А клас 
Українська мова
Параграф 30 вивчити правила
Вправа 268, 272
Форма контролю - самостійна робота


5-А, Б класи
Українська література
Стр. 199-200 вивчити напам*ять один вірш П. Тичини на вибір
Стр. 201-202 питання 1-10 опрацювати письмово у зошиті.

Форма контролю - самостійна робота, вірш напам*ять




Немає коментарів:

Дописати коментар