Домашнє навчання для учня 5-Б класу Шовкуна Олександра

19.05.2020
Українська мова
Підсумкова контрольна робота
1.Слова, що вказують, кому належить пряма мова, називають
а)слова автора

б)монолог

в) репліка

г)пряма мова
2.Складним називають речення
а)у якому одна граматична основа

б)дві або більше граматичних основ

в)дві граматичні основи

г)немає граматичних основ взагалі
3.Яке з речень є складним?
а)Квітка завжди милує око.

б)Ми прагнемо миру і злагоди в родині і все для цього робимо.

в)Мама і тато, дочка і два сини, сусідка Катерина та її онук зустрілись випадково у парку.

г)Дочка вчора отримала "12" за контрольну, а от син, на жаль, захворів і не писав цю роботу.
4.За будовою речення поділяються на
а)окличні та неокличні

б)розповідні, питальні, спонукальні

в)прості та складні

г)ускладнені та неускладнені
5.У котрому з речень немає однорідних членів?
а)Осінь принесла щедрий урожай і рясні дощі.

б)Не він один, а обидва розбалакалися.

в)Край лісу стоїть маленька хатка.

г)Українська хата - ошатна, оздоблена, вибілена.
6.В усіх словосполученнях головне слово виражене іменником у рядку:
а)співати голосно, сумна історія, пригнічені люди

б)добрі овочі, зелена ялинка, вибілена сорочка

в)швидкий потяг, досвідчений робітник, зробити якісно

г)вивчити напам’ять, стрімка річка, розмова з директором
7.Яке з речень за будовою просте:
а)Я попрошу панів, щоб пустили його в горниці подивитися на сосонку.

б)Івась розповідає, показує цяцьки, діти всі щебечуть, дивуються.

в)Недалеко від лісу стояла хатка, в якій жив чоловік із сім’єю.

г)Ми будемо висаджувати квіти, поливати їх та оберігати від палючого сонця. 
8.За метою висловлювання речення бувають
а)питальні, окличні, складні

б)прості, неокличні, спонукальні

в)розповідні, питальні, спонукальні
9.
Пряма мова - це
а)розмова двох осіб

б)чуже мовлення, передане дослівно

в)чуже мовлення, передане не дослівно
10.Серед поданих речень укажіть складне, частини якого поєднані за допомогою сполучника
а)Ввечері на небі спалахують міріади зірок, а на морі стелиться місячна доріжка.

б)Реве та стогне Дніпр широкий, сердитий вітер завива...

в)І море міниться в огнях, хвилюється трава.
11.Укажіть речення, яке відповідає характеристиці: розповідне, неокличне, складне, складається з трьох частин, поєднаних сполучниковим зв'язком
а)Перед лісосмугою стоїть у затишку калина, і жодна гілка в неї не здригнеться.

б)Над містом стояла ніч, високо серед неба світив місяць.

в)На різдвяні свята дорослі готують різні страви, а діти вчать колядки та щедрівки, і хлопчики розучують посівалки.
12.Діалог - це
а)а) зв’язне висловлювання однієї особи;

б) слова, які вказують, кому належить пряма мова.

в) різновид прямої мови, що передає розмову двох осіб ;
13.Позначте речення, у якому вжито звертання:
а)Сила у нього, мабуть, від тієї дивної горошини, що він з'їв у дитинстві.

б)Скажи, дідусю, чи говорять птахи?

в)Чому я не маю вогнистого слова?

г)Ну от, тепер будемо хазяйнувати вдвох.
14.Вкажіть речення з поширеним звертанням.
а)Дарино, принеси холодної водички.

б)Скільки ж ти, мамо, з нами натерпілася!

в)Червона калино, чого в лузі гнешся?

г)Ну й розбишака ти, Іванку!
15.Оберіть правильне твердження
а)Вставні слова виражають різні почуття.

б)Вставні слова завжди виконують роль обставини.

в)До вставних слів можна поставити різні питання.

г)Вставні слова завжди беруться в лапки.
16.Скільки граматичних основ у реченні(розділові знаки пропущено):

Я люблю коли цвіте липа а повітря пахне медом.
а)0

б)1

в)2

г)3
17.Яке з речень є складним?
а)Повертає соняшник свою голову до сонця та людей.

б)Стелиться барвінок по землі й укриває її зеленим килимом.

в) Верба купає коси в річці, і сонце пестить їх.

г)Струнка тополя тягнеться до сонця, до високого неба.
18.Вкажіть речення, у якому правильно розставлені розділові знаки:
а)«Оксано, тікаймо!» - кричала Олеся.

б)«Це я ваш Пірат,» - гавкав він крізь сльози.

в)Іван сказав – «З тобою мова буде потім».
19.Які серед перелічених членів речення є другорядними?


а)підмет

б)обставина

в)присудок

г)додаток

д)означення
20.Укажіть, у якому реченні є обставина


а)Берізки зашелестіли своїми листочками.

б)Настав сірий туманний ранок.

в)Зима непомітно вступила в свої права.   

г)Серце оживає і радіє весні.

21.Укажіть, у якому реченні є додаток


а)Я охоче допомагаю мамі. 

б)Настав сірий туманний ранок.

в)Річка весело іскриться.       

г)Втомилась ластівка завзята.
22.У якому реченні правильно виділене означення?

а)Задумалось глибоко поле.

б)Соловейко в темнім гаї сонце зустрічає.

в)Задумалось глибоко поле.

г)Соловейко в темнім гаї сонце зустрічає.
23.З одним головним членом є речення
а)На незабудці бринів рудий джмелик.

б)В'їжджає в степ червоне літо на незагнузданім коні.

в)З-поміж хмар переблискує місяць.

г)Дерева в лісі нагинало до самої землі.
24.Списати речення, підкреслити головні і другорядні члени речення.
 а)Засинає місто після праці під нічною ковдрою.

б)І земля, і вода, і повітря - все поснуло.

в)На воді лежали широкі темно-зелені листки латаття, а поміж них жовтіли голівки лілей.

г)Падала водяна лавина, розплющувалася об асфальт.
 Українська література
Контрольна робота № 5. «Рідна Україна. Світ природи» (М.Рильський, Гр. Тютюн­ник, М. Вінграновський). Контрольний твір- роздум
Написати твір-роздум на одну з поданих тем:
1.Чим мене вразив твір Миколи Вінграновського "Сіроманець"?
2.Якби моїм товаришем був Олесь? (за твором Г. Тютюнника "Дивак")
Обсяг твору 0.5-1 сторінка
надіслати на ел.адресу oganesian91@ukr.net

Українська мова
Контрольна робота 
«Відомості із синтаксису і пунктуації» (тести)

Початковий і середній рівень
1. Словосполучення - це:
    а) два або більше слів, одне з яких головне, а інше – залежне;
    б) це кілька слів;                                                          в) це два слова.
2. Яке з поданих поєднань слів є словосполученням?
    а) земля і небо;                б) після уроків;                   в) вірна дружба.
3. Не є словосполученням:
    а) святковий день;             б) настав ранок;                в) дружити віддано.
4. Граматична основа речення – це:  
    а) підмет і додаток;             б) підмет і присудок;       в) присудок і обставина.
5. Присудок найчастіше в реченні виражається
А) іменником;                      Бприкметником;              В) дієсловом.
 6. У реченні Мовчанка гнів гасить підметом є слово:
    а) мовчанка;  б) гнів;  в) гасить.
7. Присудком у реченні Останні квіти під вікном засипав перший сніг є слово:
    а) останні;  б) засипав;  в) сніг.
8. Двоскладним називається речення, граматична основа якого складається:  
    а) з підмета і присудка;              б) тільки з підмета;                 в) тільки з присудка.
9. За метою висловлювання речення поділяються на:
    а) двоскладні, односкладні, розповідні;                   б) розповідні, питальні, спонукальні;
    в) окличні, неокличні, питальні.
10. Складне речення має:
    а) одну граматичну основу;                б) не має жодної;               в) дві і більше граматичних основ.
11. Укажіть словосполучення, в якому залежне слово стоїть перед головним.
А) книжки для дітей;                Б) цвіт каштана;                   В) смачний пиріжок.
12. Укажіть речення, в якому виділене слово є підметом
А) Кожну деталь перевіряв майстер.
Б) Смачний обід приготувала моя мама.
В) Такі вишиванки я бачила в музеї.
Примітка. Завдання 1-12 оцінюються в 0,5б. за кожну правильну відповідь.
Достатній рівень
13. Утворити з поданих слів словосполучення, визначити головне і залежне слово.
(Золотий) осені; (перший) ластівка; на високій (береза); знати (історія); любити (Україна); розкинутися в (долина); кінець (день); пригостити (цукерка).
14.  Визначити вид речення за метою висловлювання.
1. В українських піснях барвінок є                    А. Спонукальне
   символом молодості.
2. Хто боком спить, а лежачи їсть.                Б. Розповідне
3. Вивчайте, любіть рідну мову.                       В. Питальне
15. Визначити граматичну основу речення.
Тече вода з-під явора
Яром на долину.
Пишається над водою
Червона калина.
Пишається калинонька,
Явір молодіє,
А кругом їх верболози
Й лози зеленіють.
                                   Т. Шевченко
Примітка. Завдання 13-15 оцінюються в 1б. за кожну правильну відповідь.
Високий рівень
    16. Написати невелике висловлювання на тему «Буду я природі другом» з використанням різних за метою висловлювання та емоційним забарвленням речень.
Примітка. Завдання оцінюється в 3б.

                                                  Українська література


Контрольна робота за темою “Історичне минуле нашого народу” (тести)

1.                  Літопис – це:
а) записи у хронологічній послідовності історичних подій;
б) історичний твір, у якому зібрано легенди і вірування українського народу;
в) художній твір про фантастичні події;
г) твір на історичну тему, головними героями якого є князі.
            2. Найвідомішим літописцем був:
а) князь Олег;                        б) монах Нестор;                   в) князь Ярослав Мудрий;   г) Володимир.
            3. Укажіть, хто з київських князів запровадив християнство на Русі (“Повість минулих літ”):
а) Володимир Великий;                                          б) Ярослав Мудрий;
в) Володимир Мономах;                                         г) Святослав хоробрий.
            4. За віросповідуванням до 988 року русичі були:
а) язичниками;                                  б) мусульманами;
в) християнами;                               г) невіруючими.
            5. Київ став другим Царгородом при:
а) Ігореві;                   б) Ярославові;           в) Володимирові;                             г) Святославові.
            6. Охрестив Русь 988 року:
а) Олег;                                  б) Святослав;            в) Ярослав Мудрий;                         г) Володимир.
            7. Укажіть справжнє прізвище Олександра Олеся:
а) О. Кандиба;                      б) І. Франко;              в) В. Симоненко;                              г) Л. Глібов.
            8. Укажіть, як закінчується драма-казка Олександра Олеся “Микита Кожум’яка”:
а) поєдинок Микити зі Змієм;                                 б) смертю Змія;
в) поразкою Микити;                                              г) уславлення Микити-переможця.
            9. Визначте головну думку поезій Олександра Олеся зі збірки “Княжа Україна”:
а) любов до рідної землі;                             б) любов до Києва;
в) пошана до старовини;                             г) захоплення красою природи.
            10. Драматичний твір – це художній твір, призначений:
а) для постановки на сцені;                        б) для читання вголос;
в) для співу;                                                  г) для танців.
            11. У якому місті був розташований перший замок, який відвідали головні герої пригодницької повісті Зірки Мензатюк «Таємниця козацької шаблі»?
а) Кам’янець – Подільський;                                  б) Дубно;
в) Батурин;                                                               г) Броди.
             12.  У пановій Богдановій квартирі на Русанівці почав з’являтися:
а) патріотично налаштований привид; 
б) патріотично налаштований домовик;
 в) патріотично налаштований професор культури;  
г) привид Богдана Хмельницького.
Примітка. Завдання 1-12 оцінюються в 0,5б. за кожну правильну відповідь.
13. Перерахуйте ознаки драматичного твору.
14. Репліка – це…
15. Наталочка скріпляє угоду з Антипком краплею:
а) власної крові;
б)  джерельної води; 
 в) калинового соку;
 г) сльозинки.
Примітка. Завдання 13-15 оцінюються в 1б. за кожну правильну відповідь.
16.Дайте відповідь на питання: «Значення історичних пам’яток для українців»
Примітка. Завдання оцінюється в 3б.

Відповіді надішліть на мою електронну адресу oganesian91@ukr.net

Немає коментарів:

Дописати коментар