Українська література 6-А клас

27.05.2020
Список літератури на літні канікули

Іван Франко. «Захар Беркут»
Тарас Шевченко. «Мені тринадцятий минало…», «Тополя», «Як умру, то поховайте…»
Андрій Чайковський. "За сестрою"
Михайло Стельмах. «Березень», «Я став би птицею, коли б…», «Гуси-лебеді летять…»
Григір Тютюнник. «Климко»
Олекса Стороженко. «Скарб»
Богдан Лепкий.  «Мишка (Казка для дітей,  для малих і великих)»
Ліна Костенко. «Дощ полив...», «Кольорові миші», «Чайка на крижині», «Крила»
Василь Симоненко. «Лебеді материнства», «Ти знаєш, що ти − людина…», «Гей, нові Колумби й Магеллани…»
Марина Павленко «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських»
Любов Пономаренко. «Гер переможений»
Олександр Гаврош. «Неймовірні пригоди Івана Сили»

Андрій Малишко. «Пісня про рушник», «Чому, сказати, й сам не знаю...», «Вчителька», «Так живуть на цій землі поети…»

25.05.2020
Пейзажна лірика Миколи Братана

Перейдіть за посиланням https://prosvita-ks.co.ua/mykola-bratan-vid-soncya-do-soncya
та ознайомтесь з творчістю Миколи Братана

19.05.2020
Катерина Перелісна. Захоплюючий сюжет оповідання  «Три правди»
 Справжнє прізвище Катерини  Глинько-Попова (19.11.1902, Харків — … 1980, Трентон). Цей напис для надмогильної пли-ти заготувала пані Катерина, коли тяжка недуга прикувала її до ліжка. Хвора, самітна, доживає вона віку в старечому будинку поміж чужих людей, бо нікого з родичів вже не має Катерина Перелісна. Але коли діти читають чи слухають численні казки, вірші, оповідання, які з великою любов'ю саме для них писала добра, ласкава бабуся Катерина, вона знову має велику й любу родину вдячних дітей та онуків — нас усіх.
У справжній українській родині на околиці Харкова, в родині робітника Федора Глинька 1902 року народилася дівчинка, і назвали її Катрусею. Тато не лише був робітником, а й актором-аматором, адміністратором театру Гната Хоткевича, допомагав видавати українські книжки, відновлювати товариство «Просвіта», заснувати українську гімназію.
 Мама гляділа чотирьох дітей, допомагала чоловікові, шила костюми для театру. А ще мала такий чарівний голос, що коли співала, то все перетворювалося на пісню… Коли бабуся Домна розповідала онукам казки, то їхня невеличка оселя робилася казковим світом, у якому жили Котигорошко, Кривенька качечка, Правда перемагала Кривду, а Зло відступало в безвість перед Добром. Тоді малій Катрусі страшенно хотілося бути справжньою актрисою, такою, як оті, що в театрі Гната Хоткевича! Та батько нізащо не хотів брати до театру неписьменну актрису, і Катруся засіла за «Кобзар», щоб як-найшвидше навчитися читати. Адже їй тоді виповнилося аж 6 років.
Незабаром безмежний світ вкрай став маленьким; бо страшне горе відвідало їхню родину. Коли вже Катруся почала ходити до школи, інші діти Глиньків підхопили скарлатину, і з чотирьох дітей вижила тільки Катруся…
   Після школи дівчинка вчилася в російській гімназії, а потім перейшла до української гімназії імені Бориса Грінченка. Далі Катерина багато вчиться і нарешті закінчує Інститут народної освіти (тепер це Харківський університет).

  Катерина багато працює, і ось перші радощі: друкують її часописи, а пригодницький роман для дітей «Від Калькутти до Шанхая» прийнято до друку «як твір українського Жуль Берна» (це були 30‑ті роки). У цей час понад 60 письменників писало твори для дітей. Згодом же їх один за одним похапали страшні змії у вигляді в'язниць і таборів смерті. Творчість Катерини Перелісної була визнана антинародною, ворожою. Не дали пані Катерині писати, нищать її скарб — казки для дітей. В'язниця поглинула її тата, чоловіка. Дивом вони вибралися звідти. І Катерина з татом і чоловіком покидають Україну… Їхнім притулком стає спершу Німеччина, потім — Америка. Її читачами стали діти емігрантів усього вільного світу. Мала такі псевдоніми: М. Донченко, М. Дичка, Л. Кіс, Клим Пищик та інші. Про все це ми довідалися зі спогадів Галини Кирпи.
Прочитати казку "Три правди"  
https://mala.storinka.org/три-правди-казка-катерини-перелісної.html
18.05.2020
Контрольна робота №6 з теми «Гумористичні твори» (тести).
Виконати тестові завдання, відкривши посилання


join.naurok.ua з кодом 305583

13.05.2020
Тема: РМ №4. Складання власних гуморесок 
1.Актуалізація опорних знань. 
Гумор1. Різновид комічного відображення смішного в життєвих ситуаціях і людських характерах.
2. Узагальнена назва творів, мета яких — розсмішити, викликати гарний настрій.
3. Взагалі сміх — відчуття комічного.
Гумореска — невеликий віршований, прозовий чи драматичний твір з комічним сюжетом, відмінний від сатиричного твору легкою, жартівливою тональністю.
2. Підготовча робота до складання гумористичної оповіді.
2.1. З’ясування особливостей побудови гуморески.
2.1.1. Вступ. Де здійснюється стисле знайомство з героями твору та подіями, а також де, за яких обставин і з ким вони будуть відбуватися.
2.1.2. Виклад розвитку подій. При необхідності застосовується діалог, розкривається характер героїв. Кожна подія у творі повинна бути чітко впорядкованою, пов’язаною між собою.
2.1.3. Висновок. Повинен містити інтригуюче питання або сцену, яка б дала можливість зрозуміти ідейно-тематичне спрямування твору.
2.2. Вимоги щодо складання гуморески.
-  Співчутливий, доброзичливий сміх.
-  Зображення однієї події з життя головного героя.
-  Основних дійових осіб небагато (двоє-троє, при чому один або двоє з них мають якусь смішну рису своєї вдачі).
-  Застосування висловів, порівнянь жартівливого характеру, пестливі слова, гіперболи.
-  Обсяг твору — 1,0 — 1,5 сторінки.
2.3. Приклад невеликої гуморески.
ОЛЕКСАНДР КОВІНЬКА
(Байкар)
Молодий байкар написав новорічну байку. Коротеньку байку про злодія Тхора. Як ніч, так біда — двох курочок у пташнику не хватає...Байку надрукували в районній газеті.
Раптом — дзвінок. Дзвонять з однієї районної установи.
— Ви писали, ваша байка?
— Моя.
— Просимо завітати до нас.
Автор прийшов, сів. А йому чемненько:
— Будь ласка, опишіть докладно: ім’я і по батькові Тхора. Де живе, де його нора, які спиртові напої вживає, одну чи дві жінки має. Курить цигарки, чи може, курив. Часом не він у суботу крамницю номер чотири спалив? Коли він курей хапав, то хто йому допомагав?
— Пробачте! Ви, очевидно, мою байку зрозуміли буквально? Ім’я мого Тхора алегоричне. Я пародійно натякав...
— Ага, ага!.. Ясно... Понятно... Ви, значить, натякаєте, що в нашому районі єсть пародійні кури і пародійні злодії?
— Хтозна, може, злодіїв і нема. Байка написана в манері письма
Езопа, широко відомого в області.
— Ах, Езопа?.. Дак, кажете, він уже працює в обласному центрі?
Тоді пробачте! Вибачте, що ми вас потурбували.

3. Виконання самостійної роботи: написання власної гумористичної оповіді
Орієнтовна тематика:
- шкільне життя;
-  пригоди на канікулах або під час подорожі;
- взаємостосунки в сім’ї;
-  людина — суспільство, природа;
-  основні життєві цінності.
Повторити стр.233-254, підготуватися до контрольної роботи.
Виконані завдання надіслати на ел.адресу oganesian91@ukr.net

11.05.2020
Тема:Викривальна спрямованість гумористичних і сатиричних творів «Заморські гості», «Похвала» 
                                                                   «Заморські гості»


Словничок-довідничок
1. Райрада – орган місцевого самоврядування, що представляє спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст певного району в межах повноважень, визначених Конституцією України.
2. Галасувати – здіймати галас; сильно кричати.
3. Козирнув – привітав по-військовому, прикладаючи руку до козирка кашкета.
4. Шпана – хуліган, паскудна людина
5. Благородні – чесні, порядні.
6.  Мер – голова органу місцевого самоуправління в ряді країн.
Тема гуморески: зображення приїзду гостей з Канади в Україну та їх враження від почутої грамотної української вимови.
 Ідея: возвеличення української мови, яка є свідченням нашої культури, благородності, манери поведінки, етикету; засудження тих, хто її цурається.
Головна думка: мова духовна скарбниця кожного українця; доки живе мова, доти існує нація думка гостей-канадців, що українці вже не говорять рідною мовою, не виправдалася.
                                                          "Похвала"

Опрацювати стр.251-253
Виконати тестові завдання, відкривши посилання

join.naurok.ua з кодом 688405

05.05.2020
Тема: Павло Глазовий. Гуморески «Еволюція», «Найважча роль».
Виконати тестові завдання, відкривши посилання
join.naurok.ua з кодом 370842
1.Розповідь про життя і творчість П. Глазового.
Павло Глазовнй народився 30 серпня 1922 року в так званому історичному козацькому Дикому полі у смт. Новоскалювата (тодішня Кіровоградщина) Миколаївської області у родині хлібороба. Його предки носили козацьке прізвище Окань. Але, напевно, хтось із багатого роду змінив його з “ока” на “глаз”. щоб отримати якісь привілеї. Існує версія, що слово “окань” пов’язане з мірою довжини в Київській Русі.
11-річним хлопчаком Павло пережив голодомор. У страшний час геноциду української нації помер і його рідний молодший брат.
Після восьмирічки закінчив педучилище в Новомосковську Дніпропетровської області, мріяв бути учителем української мови. Один рік попрацював учителем молодших класів. В армію пішов добровольцем, адже тоді забирали із ВНЗ після першого курсу, тому він вирішив не переривати навчання, та й вступити до інституту демобілізованому солдату було значно легше. Це його і врятувало, бо з початком війни мав кваліфікацію авіаційного механіка, закінчивши школу сержантів-старшин, отримав звання сержанта.
Згодом П. Глазовий потрапляє у вир Другої світової війни, зазнає поранення, і як наслідок — проблеми зі здоров’ям на все життя.
І після всього пережитого молодий юнак, викоханий українським степом, не замикається в собі, не черкає пером, описуючи трагічні сторінки воєнних лихоліть, а створює сатиричні та гумористичні твори, народні усмішки, фейлетони, а згодом, вже будучи знаменитим, писатиме репризи для цирку, авторські діалоги для популярних Штепселя й Тарапуньки.
Вищу освіту Павло здобув у Київському педагогічному інституті (1950 р.). З 1950 по 1961 р. працював заступником редактора журналу “Перець”, згодом — заступником головного редактора журналу “Мистецтво”.
П. Глазовий — автор 13 книжок сатири та гумору, 6 книжок для дітей. Заслужений діяч мистецтв України (1993). Нагороджений Орденом “За заслуги” III ступеня (1997). Лауреат премії ім. Остапа Вишні 1988 року за книгу “Сміхологія”.
Помер П. П. Глазовий 29 жовтня 2004 року на 83-му році життя. Як заповіт звучать такі рядки:
Щасливі будьте і здорові,
Живіть у радості й любові,
Нехай від лих і бід усіх
Вас береже здоровий сміх.

Його гумористичні та сатиричні твори, особливо народні усмішки, знають мільйони українців по обидва боки океану. Життя письменника було сповнене болю за рідну землю, її природу, мову, історію, мистецтво...
2. Опрацювання гуморески П. Глазового «Найважча роль»

Тема: вихваляння матір’ю свого синочка за «талант», який він врешті-решт виявив «на сцені в третій дії».
Ідея: засудження хвалькуватості, бездушності, невміння на справі довести свої знання, обдарованість.
Основна думка: не маючи здібностей, хисту, ніколи не станеш справжнім професіоналом.
3. Опрацювання твору П. Глазоваго «Еволюція».

Словникова робота.
Еволюціяприродне явище зміни популяцій, видів рослинного і тваринного світу і ознак у часі в ході історії Землі.
 Наукова теорія походження людини на Землі грунтується на вченні, що доводить походження людини від мавпи у процесі еволюції. Основою релігійної теорії є Біблія, де прямо вказано про творіння людей Богом.
Тема: зображення допитливого хлопчика, якого цікавить питання, чому мавпи досі не стали справжніми людьми.
Ідея: засудження тих, хто ганьбить ім’я людини.
Основна думка: людина повинна завжди бути справжньою людиною, де б і в якій ситуації вона не опинилася.
Опрацювати стр.250-251.

04.05.2020
Тема:Авторська симпатія до простої людини, до її розуму, кмітливості, почуття гумору, вміння відстояти свою гідність у співомовках «Запорожці у короля», «Свиня свинею»
У співомовках С. Руданський висміює не національність, а  людські вади: неробство, хабарництво, лицемірство, брехню. Для нього головне мірило людської цінності — трудовий вне­сок, який кожен робить для загального добра, і чисте сумління.
Степан Руданський добре знав історію козацтва, пишався запорожцями, які здавна славилися своїм почуттям гумору, умінням «виходити сухими з води», це і прославив у своїх співомовках.

Конкретизуємо це на співомовці «Запорожці у короля», яка була написана15 квітня 1858 року.
Словникова робота
1Жупан — старовинний верхній чоловічий одяг, оздоблений хутром; був поширений серед заможного козацтва та польської шляхти.
2Кармазиновий — одяг з дорогого старовинного темно-червоного сукна.
3Щільник(стільник) —1. Чашечки з воску, утворені бджолами чи  осами для зберігання меду. 2. Посуд, у якому зберігається мед
4Ляхи-мосціпани — поляки.
Мосціпольське звертання до панів, тобто шановний, милостивий.
Завдання: Визначте тему та ідею співомовки.
  Тема:
 Ідея:
  Художні засоби: історизми−
                                          епітети – 
Діти, особливістю співомовок Руданського є те, що вони базуються на скритих фразеологізмах, тобто, прямо вони не називаються, але пригадуються. Чи часом вам не пригадались приказка чи фразеологізм?
По вусах текло, а в рот не попало. Вийти сухими з води.
Маючи довгу бороду, людина часто за столом залишалась голодною, бо «по вусах та бороді текло, а в рот не попадало», поляки саме на цьому й хотіли зіграти, але дотепних козаків не проведеш і на них не зекономиш.
Етапи композиції  в співомовці
  Композиція:
  Експозиція: приїзд запорожців до короля.
  Зав'язка: намагання ляхів схитрувати й залишити козаків голодними (через їх довгі вуса).
  Кульмінація: козаки не боялися вмокнути вуса в мед, тому спокійно його наїлися.
  Розв'язка: наївшись меду, піднявши солодкі вуса догори, козаки зухвало стали вимагати сметани у жадібних ляхів.
Дайте письмово відповіді на питання: 
1.  До кого приїхали запорожці? 
2.  Як їх зустріли?  
3.  Чому ляхи «задивились на ті вуса»?
4.  Яку ж страву запропонували скуштувати? І чому саме її?
5.  Чи погодилися скуштувати сметану козаки одразу?
6.  Що вони попросили принести спочатку?
7.  Чому саме меду попросили запорожці?
8.  Чому тільки попоївши меду,  козаки змогли пригоститися сметаною?
9.  Які якості протиставляє автор?
10.  Чи стосується протиставлення (антитеза) національності персонажів? 
 Співомовка "Свиня свинею"
Словникова робота
Ночовки — коритце.
Підсвинок порося віком до року.
Свячене - освячені в церкві на Великдень страви.
Схибнулись — похитнулись.
Опрацювати стр.246-249

29.04.2020
Тема: Співомовки С.Руданського − унікальне явище у світовій культурі. Висміювання моральних вад, негативних рис характеру у співомовках «Добре торгувалось», «Гуменний"
«Добре торгувалось»

Словникова робота
Мазниця — посуд для дьогтю.
Крамниця — магазин.
Чумак — торгівець сіллю, рибою, які везли з Криму у XVI-XIX ст.
Дьоготь — в'язка бура або чорна рідина, яку використовували для змащування взуття, зброї тощо.
Кацапи зневажливе прізвисько росіян.
Зачав — почав.
Шельма — хитрун, ошуканець.
Толькі — лише.
Адні — одні.
Нівроку — побажання не наврочити своїми словами.
Йно — тільки, лише.
Методичний прийом "Гронування"
Якими рисами характеру наділений головний герой? (записати у зошит)

Ідейно-художній аналіз співомовки "Гуменний".
Словникова робота
Дідич — поміщик, багач.
Гуменний — наглядач у маєтку поміщика.
Таляр — монета.
Споминати — згадувати.
Білувати — знімати шкіру з тварин.
Хорувати — хворіти.
Небіж звертання господаря до робітника.
Богу душу дати — померти.
Уповивати — пеленати.
Линочок — риба.
Дайте письмово відповіді на питання:
1.Між ким відбувається розмова?
2.Про які нещастя повідомляє гуменний?
3.Чи співчуває Іван панові?
4.Які рядки з тексту вказують на те, що Іван не переймається нещастями дідича?
5. Що відчуває пан, слухаючи звістки з дому?
6.Які рядки тексту доводять його схвильованість, переживання? 
7.Чим викликано те, що дідич повністю довірився Івану і не перевірив правдивість наданої їм інформації?
8.З якою метою автор вживає в тексті багато окличних речень? Кому симпатизує автор? Чому?
9.Яка основна думка співомовки? Поясніть свої міркування.
Теорія літератури
Співомовки — гумористичні вірші, створені на основі фольклорних сюжетів, запозичених з анекдотів, бувальщин, казок, у яких відтворено комічні життєві ситуації. Ці гумористичні вірші дуже дотепні, мають динамічний сюжет. У них використовуються різноманітні художні засоби — діалоги, порівняння, метафори, епітети, гіперболи, прислів'я, приказки, незвичні мовні звороти — анафора, тавтологія, інверсія. Це допомагає виокремити, підкреслити в тексті щось особливо важливе. Доступною для сприймання формою співомовки нагадують коломийки, які поширені в Західній Україні.
Гумореска - невеликий віршований, прозовий чи драматичний твір з комічним сюжетом, відмінний від сатиричного твору легкою, жартівливою тональністю.
Співомовка — це невеликий ліро-епічний вірш сатиричного або гумористичного змісту, в основі якого лежить народний анекдот, приказка.
Особливості співомовок:
а) побудова сюжету на основі народного анекдоту, гумористичного чи сатиричного усного оповідання, казки, приказки;
б) розповідь про якийсь один комічний випадок;
в) динамічність розвитку дії;
г) несподівана розв'язка;
ґ) основних дійових осіб одна-дві;
д) завершення твору гострим (часто афористичним) висловом; є) малий обсяг;
є) віршова форма.
Інверсія — порушення узвичаєного порядку слів з метою виділити певне слово в тексті, звернути на нього особливу увагу.
Опрацювати стр.242-245
надіслати на ел.адресу oganesian91@ukr.net
27.04.2020              
Тема: Засудження негативних рис характеру у байці Л. Глібова  "Жаба і  Віл". Побудова байки.




                                
 Аналіз байки Л. Глібова «Жаба й Віл» (1853)
Тема: зображення жаби, яка намагалася позмагатися з волом стосовно розміру, в результаті «з натуги луснула — та й одубіла».
Ідея: засудження на прикладі жаби негативних людських вад, а саме: жадібності, заздрості, пихатості, хвалькуватості.
Основна думка: «…найлучче жити, Як милосердний бог дає».
 Композиція.
Вступ: Жаба вилізла на берег подивитися і трохи погрітися і, побачивши Вола, вирішила з ним позмагатися.
Основна частина: змагання жаби з Волом; намагання подруги-сестри Жаби довести їй марність цієї справи.
Закінчення: шкода, яку заподіяла Жаба собі — самознищення.
Мораль: автор звертає увагу на застосовування тих реальних власних можливостей, які «милосердний бог дає».
Герої твору: Жаба, її подруга-сестра, Віл, автор.

 Тлумачення за словником:
• Віл— велика рогата худоба, яка використовується людиною як м’ясна і робоча тварина.
• Жаба— безхвоста земноводна істота.
Виконати тестові завдання, відкривши посилання
join.naurok.ua з кодом 690892

21.04.2020
Тема: Викривальна і повчальна спрямованість байки Л. Глібова «Муха і Бджола»




Скласти порівняльну характеристику дій Мухи та Бджоли.

Муха-ледащиця
Бджола-трудівниця










Проблемні запитання.
1)           Які два алегоричні образи виступають у байці?
2)           Що у цих двох образах втілює автор? 
3)           Кого показує Леонід Глібов в алегоричному образі Бджоли-
трудівниці?
4)    Чи лякають Муху приниження?
5)    Як ви розумієте повчальну частину байки, її мораль?
 Визначення художніх засобів твору.
Виписати  художні засоби, які використовує автор для розкриття образів.

Епітети
порівняння: 
метафори :
Опрацювати стр. 234-235

надіслати на ел.адресу oganesian91@ukr.net


15.04.2020
Тема:Леонід Глібов. Коротка біографія видатного українського поета і байкаря. Байка "Щука" 
Уважно подивіться на портрет.  Які риси зовнішності письменника відразу привертають нашу увагу? (Чоло, очі…)
 Високе чоло свідчить про мудрість людини. Ви звернули увагу на його очі. Вони якісь дивні. Ніби добрі й лагідні, але якісь далекі, відчужені. Дійсно, це вже очі людини, яка вже майже нічого не бачить. Десь після 50 років Глібов почав сліпнути і в старості майже нічого не бачив. І все ж не зважаючи на тяжку недугу, письменник наполегливо і самовіддано працював. За останні чотири роки він написав велику кількість віршів, поетичних казок, загадок, акровіршів, байок, ліричних творів. Майже удвічі більше, ніж за всі попередні роки творчого життя.

 Леонід Іванович Глібов, великий український поет і байкар, народився в с. Веселий Поділ на Полтавщині у 1827 році. Дитинство Льолика, так називали хлопця в родині, минуло в селі Горбах Кременчуцького району. Батько працював управителем маєтку поміщиків Родзянків. Від матері – освіченої людини – навчився грамоти. Навчався він у Полтавській гімназії, потім у Ніжинському ліцеї. Саме у Полтавській гімназії майбутній поет написав свій перший вірш „Сон”, в якому виразив свою тугу за рідною оселею. Цікаво, що знаменитий байкар і поет почав писати вірші ще в 14 років.  Згодом у зошиті гімназиста Глібова назбиралося кілька десятків віршів російською мовою. Незабаром з’являються і байки „Вовк і Кіт”, „Лебідь, Щука й Рак”, „Жаба і Віл” та багато інших. У його творчому доробку 107 байок!
         Справжнє творче горіння повернулося до Глібова наприкінці життя. За останні чотири роки Глібов написав понад 50 творів для дітей. Вони друкувалися під псевдонімом Дідусь Кенар. Корені цього імені криються в дитинстві Льолика: батько купив йому співочу пташку – канарку (кенара), спів якого слухала чи не вся вулиця. Згодом це слово стало прізвиськом батька, а згодом сподобалося синові.

Теорія літератури
 Гумор – доброзичливий, жартівливий сміх, що допомагає виправити певні вади людського характеру, недоліки поведінки.
 Сатира – гостре висміювання, критика чогось або когось, його поведінки.
Байка — це невеликий, здебільшого віршований повчально-гумористичний чи сатиричний твір алегоричного змісту.
 Жанр байки заснований на алегоричності, тобто двоплановому зображенні.
Алегорія — художній прийом іносказання, зображення людських
рис і характерів за допомогою образів тварин, предметів, рослин, явищ природи та людського життя.

Iнтерактивна вправа.
Виходячи з того, що основна ознака байки — це алегоричність, учням пропонується завдання: з’єднати стрілочками вади людського характеру з назвами тварин, що їх уособлюють.
Осел                        неуважність
Вовк                        непосидючість
Мавпа                     боягузтво
Заєць                       неповороткість
Лисиця                    хижість
Ведмідь                  хитрість
Слон                       дурість, нерозумність

Ґава                         упертість


Словникова робота
Читаючи байку, нам будуть траплятися незрозумілі слова. 
Бомага – папір.
Буцімби – нібито
Шаплик – посудина з ручками для носіння рідини.
Нікчемна - ні на що не здатний.
Стряпчий – захисник обвинуваченого в суді.
Завсіди – зазвичай.
Щупачок – самець щуки.
Річ держать – промовляти, говорити.

Стр. 233, 239-240 опрацювати, байку вивчити напам*ять.

13.04.2020
Тема: Письмовий твір-роздум «Місце уяви, фантазії, романтичності в житті сучасної людини».
Написати твір- роздум на одну з поданих тем:
1."Чим вимірюється дружба?" за повістю В. Нестайка „Тореадори з Васюківки“

2. "Яким я бачу справжнього друга?" за повістю Я. Стельмаха "Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера"

3.«Боягуз, котрий переміг свій страх, — найсильніша людина у світі" за повістю 

Л. Ворониної «Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку №9».

Обсяг 1,0 - 1,5 сторінки.
надіслати на ел.адресу oganesian91@ukr.net

07.04.2020

Пізнання нового, прагнення до самовдосконалення, самореалізації в ім’я добра у творі  «Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку №9».

стр.216-230 опрацювати
1. Робота з літературознавчими словниками.
Події у художньому прозовому творі  викладено в певній послідовності відповідно до задуму автора з таким розрахунком, щоб якнайповніше розкрити характери героїв, ставлення письменника до зображуваного. Це сюжет.
Сюжет – послідовність подій, яка складає зміст художнього твору. Сюжет складається з певних частин: експозиція – письменник розповідає про час і місце дії, знайомить з героями; зав’язка –подія, від якої починається історія героїв твору; розвиток дії ; кульмінація – найнапруженіший момент в житті героїв; розв’язка – чим закінчується історія.
У творі може бути змінений порядок елементів сюжету, може бути відсутнім якийсь з елементів, а кульмінацій буває кілька.
2. Проблемно – пошукове завдання.
Доведіть, що твір  Лесі Вороніної «Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку №9» є фантастичною, романтичною, багатоепізодною повістю.
3.     Клоуз – тести (доповни речення)
1.        Бабуся Соломія любила мугикати собі під ніс пісню групи «Бітлз».....
2.        Зброя проти синьомордів, яку запропонував Климко батькам....
3.        Інструмент, який знайшов батько з хлопцями в піраміді...
4.        Під час гри на дримбі до піраміди зліталися...
5.        Основна мета прибульців на Землі – це...
6.        Климко назвав спосіб пересування пірамідою... 
7.        Усі представники роду Джур втаємничені ...
8.        Прибульці сховали бабусю Соломію в...
9.        Помічником синьомордих прибульців серед людей виявився...
10.   Бабуся Соля дала рятівникам...
11.   На дні полотняноїторбинки була...
12.   Подумки Климко наказав прибульцям...
13.   Найуспішніший засіб від переляку бабуся  клала...

Космічні прибульці переможені, засіб від страху знайдений, і все завдяки сміливості хлопчика Климка. Климко Джура -  справжній герой, але чи завжди він був таким? Щоб повніше схарактеризувати його образ, треба скласти план.
Орієнтовний план
1. Хто такий Климко Джура.
2. Вік хлопчика.
3. Зовнішній вигляд.
4. Поведінка, вчинки.
5. Заняття, уподобання.
6. Стосунки з однолітками, дорослими, рідними.
7. Риси характеру.
8. Моє ставлення до героя (що подобається, що ні).

06.04.2020

Стосунки між різними поколіннями в родині у повісті Лесі Ворониної

стр.201-216 опрацювати

2. Гра "Перепутанка".
Записати в потрібній послідовності назви розділів повісті
1. Міраж на будмайданчику.
2. Послання від бабусі.
3. Я стаю піддослідним кроликом.
4. Криївка блакитних жаб.
5. Паганіні стає Чаком Норрісом.
6. Кактус показує колючки.
7. Зброя від комахожерів.

8. Політ через часопростір.
Гра "Літературна мозаїка"
Завдання для учнів
Із записаних  слів скласти вислів, пояснити його.
1.Переміг, боягуз, людина, свій, світі, у, найсильніша, котрий, страх.
2.Зарано, Землі, ще, Всесвіту, про, загадки, знати, мешканцям, деякі.
Гра "Таємничі слова"
Пояснити подані слова та абревіатури.
1. АБ-
2. ТТБ - 
3. Страх -
4. Чак Норріс -  
5. Єгипетські піраміди - 
Складання сенкану.
Складіть сенкан на тему "Сім'я, родина".

25.03.2020
6-А клас 
Українська література



Біографія Лесі Вороніної ,"Таємне товариство боягузів ,або засіб від переляку № 9" прочитати ,опрацювати матеріал підручника стор. 186-200,стор. 200 (питання 1-12), аудиокнига у розділі "Відеоуроки"

23.03.2020
Образи головних героїв твору - Сергія та Митька, їх допитливість, винахідливість, кмітливість.


стр.172-185 читати, вміти переказувати, стр.185 завдання 11 письмово в зошиті
Форма контролю - літературний диктант

17.03.2020
Ярослав Стельмах.„Митькозавр зЮрківки, або Химера лісового озера". Таємничі, веселіподії в повісті. Робота над змістомповісті
стр.157-171 читати, вміти переказувати
стр. 172 пит.2 письмово в зошиті
Форма контролю - самостійна робота, літературний диктант

16.03.2020
Написати відгук за повістю В. Нестайка "Тореадори з Васюківки"

Форма контролю - самостійна робота

Немає коментарів:

Дописати коментар